Túladandászana

Túladandászana

Mérlegpóz

1) Tádászanában belégzésre emeljük fel mindkét kezünket a fejünk fölé, és kulcsoljuk össze.
2) Álljunk a bal lábunkra, és kilégzésre dőljünk előre egyenes háttal, miközben a jobb lábunk hátul szintén vízszintes helyzetbe kerül, a lábfej spiccel. A fej a karok között, a tekintet lefelé irányul.
3) Nyújtsuk vízszintes helyzetben a kezeinket és a lábunkat, mintha kötéllel húznák. A csípőnek nem szabad oldalra fordulnia, vagyis a két csípő vízszintes helyzetben legyen.
4) Térjünk vissza tádászanába, és ismételjük meg a másik oldalra is.

Könnyített változat: Ha túl nehéz előrenyújtott karokkal végezni a pózt, akkor a karokat nyissuk oldalra, mint a repülő szárnyait, vagy a mellkas előtt kulcsoljuk az ujjakat.

A gyakorlat hatásai:
• Erősíti a vérkeringést, különösen a szív vérellátását
• Elősegítheti az elzáródott verőerek kitisztítását
• Megelőzheti a szívproblémákat
• Mivel teljesen kinyújtja a hátat, segít a hát feszültségeinek oldásában
• Jó hatással van a visszérre
• Erősíti a lábakat
• Stimulálja a hasnyálmirigyet, lépet, májat, ideg- és keringési rendszert
• Csökkenti az asztma tüneteit
• Tökéletesíti az önuralmat és egyensúlyérzetet
• Fejleszti a fizikai, pszichológiai és mentális erőt

Leave a Reply

Your email address will not be published.