Szupta vírászana

Szupta vírászana

Alvó hőspóz

1) Egyenesedjünk fel újra dandászanába, emeljük fel a lábainkat és hajlítsuk be térdben, a talpakat közelebb hozva a fenekünkhöz.
2) Guruljunk előre, a térdeinkre érkezve, és a sarkunkra ülve, úgy, hogy a lábfejek hátrafelé néznek (vadzsrászana).
3) Ha nem okoz nehézséget, ne a sarkunkra üljünk, hanem kissé eltávolítva a bokákat, a bokák közé a földre (vírászana). A két térdet kissé szétnyithatjuk.
4) Lassan dőljünk hátra, a könyökünket folyamatosan hátracsúsztatva és rájuk támaszkodva.
5) Amikor hátunkat a földre fektettük, nyújtsuk ki a kezeinket a fejünk fölé és fektessük a földre.
6) Az ászana pihentető hatású, kezeinket és hátunkat próbáljuk minél jobban kinyújtani és lazítani. Lazítsuk a csípőt, térdeket és a bokákat is. Fölfelé nézzünk.

Könnyített változat: Térd- vagy bokafájdalmak esetén nyissuk szét szélesebbre a térdeket, a nagylábujjakat érintsük össze, és helyezzünk egy jógablokkot élével a gerinc alá, a lapockák közé. így kevésbé terheljük a láb ízületeit és a csípőt.

A gyakorlat hatásai:
• Javítja a porckorongsérvet, köszvényt, a visszerek és a láb rheumás betegségeinek állapotát
• Karcsúsítja és tonizálja a combot, erősíti a vádlit és erősíti a hasat.
• Erősíti és hajlékonnyá teszi a derékövet, térdeket és bokát
• Erősíti és nyújtja az egyenes hasizmot
• Elősegíti az ízületek kenését és vérkeringését
• Nyújtja a csípőízületet és a rekeszizmot
• Csökkenti a deréktáji fájdalmakat
• Növeli a térdízület mozgékonyságát

Leave a Reply

Your email address will not be published.