Praszárita pádottánászana

Praszárita pádottánászana

Előrehajlás terpeszben

1) Álljunk legalább akkora terpeszbe, hogy a két lábunk 90 fokos szöget zárjon be egymással. A lábfejek párhuzamosan előre néznek, a térd megfeszítve.
2) Belégzésre karjainkat nyújtsuk ki oldalra, majd kilégzésre derékból, egyenes háttal hajoljunk előre.
3) Két kezünkkel fogjuk meg a bokánkat, és fokozzuk az előrehajlást. Ha elég hajlékonyak vagyunk, a fejünk pontosan a két lábunk közötti felezőponton fog a földhöz érni.

Könnyített változat: A tenyerekkel támaszkodhatunk a talajon, a talpak között, vagy kicsit előrébb, hogy vissza tudjuk egyenesíteni a gerincet kötött hamstringek esetén.

Haladó változat: Kulcsoljuk az ujjakat a hátunk mögött, nyújtsuk a karokat és előrehajlítás közben engedjük a talaj felé, vagy tegyük le.

A gyakorlat hatásai:
• Erősíti az agy és a mellékvese keringését
• Szabályozza az idegrendszert
• Elűzi a depressziót
• Megszünteti a székrekedést
• Csökkenti a hasi zsírlerakódást
• Kedvező hatással van a cukorbetegségre és a gyomorsavasságra
• Hajlékonnyá teszi a derekat
• Növeli a csípő mozgékonyságát
• Csökkenti az öregedés jeleit
• Stimulálja az agyalapi mirigyet

Leave a Reply

Your email address will not be published.