Pascsimóttánászana B, C

Pascsimóttánászana B, C

Újabb részlet Gregor Maehle könyvéből:


Dasa: Belégzésre emeljük fel a törzset a lábakról, és egyenesítsük ki a karjainkat. Kilégzésre fogjuk meg a lábak külső oldalát. A következő három vinyásza a pascsimóttánászana B, az utána következő három pedig a pascsimóttánászana C. 


Astau: Kilégzésre emeljük a szegycsontot és a törzs elülső részét.
Nava: Kilégzésre hajoljunk előre a pascsimóttánászana B-be, és tartsuk ki öt légzésig.
Dasa: Belégzésre emeljük fel a törzset a lábainkról, és egyenesítsük ki a karjainkat. Kilégzésre fogjuk meg a csuklónkat a talpunk alatt. 
Astau: Belégzésre ismét emeljük a törzset és egyenesítsük a karokat.
Nava: Kilégzésre döntsük a törzset pascsimóttánászana C-be öt légzésre. 


A pascsimóttánászana e három változata a hamstringek belsejét, külsejét és középső részét nyújtják, ami megfelel az izomcsoport három izmának: semitendinosus, semimembranosus és biceps femoris. 


Dasa: Belégzésre emeljük fel a törzset, és nyújtsuk ki a karjainkat. Kilégzésre helyezzük a tenyereinket a talajra. 
Ékádasa: Belégzésre emeljük fel a lábainkat és vigyük hátra egy ugrással, hogy a testünk egyenes vonalat alkosson a a fejünktől a lábainkig. A belégzés természetes módon felemelő hatással bír, míg a kilégzés leföldelő hatású. Képzeljük el az őszi szelet, amint játszik a levelekkel és erőfeszítés nélkül felemeli őket a földről. Ugyanezt az erőt használjuk a vinyásza mozdulatnál. A belégzés az emelést segíti elő, amihez a vállak és a karok biztosítják a strukturális támaszt. Ez csak az aktivált múla és uddijána bandhák esetén lehetséges. A belégzés lefelé nyúlik, beleakaszkodik a bandhákba, és felemeli a testet, mint egy lift. A mozdulatnak követnie kell a légzést. Ha a légzés össze van kapcsolva a bandhákkal, akkor erőfeszítés nélkül tudja mozgatni a testet, miközben könnyedén és megfiatalodva fogjuk érezni magunkat a gyakorlás után. 


Ha viszont a bandhákat nem végezzük szilárdan, akkor a gyakorlás után kimerültnek és fáradtnak érezhetjük magunkat, mert energiát veszítettünk. Érezzük, ahogy a belégzés lefelé terjed, és összekapcsolódik a behúzott gátizomzattal és alsó hasfallal. Folytassuk a belégzést, hogy szívó hatást hozzunk létre, ami felemeli a törzsünket a földről. Ezt az emelő hatást támogassuk a törzsünkkel és a karok és vállak működésével. 


Dvádasa: Kilégzéssel érkezzünk meg csaturanga-dandászanába, a szúrja-namaszkára A negyedik pozíciójába. 
Trajódasa: Belégzésre emelkedjünk felfelé néző kutyába.

Csaturdasa: Kilégzésre ereszkedjünk lefelé néző kutyába. Most készen állunk arra, hogy előreugorjunk ülő helyzetbe a következő pózhoz.”

Forditotta Gauranga Das

Leave a Reply

Your email address will not be published.