Kapalabáthi

Kapalabáthi

Koponyatisztító légzés

1) Térdeljünk le, majd üljünk a sarkainkra. A lábfejek befelé néznek (vadzsrászana). Ha kényelmes, helyezkedjünk vírászanába (üljünk a két lábunk közé. Lásd a 23. gyakorlatot). Padmászanában (lótuszülés) is végezhetjük a gyakorlatot, ha a csípőnk elég laza. De a két térdnek és a két ülőcsontnak lenn kell lennie a földön.
2) Üljünk egyenes gerinccel, kezeinket a térdünkön nyugtatva, kiegyenesített karral.
3) Végezzünk egy teljes belégzést és kilégzést.
4) Lélegezzünk be mélyen, majd löketszerűen fújjuk ki a levegőt az orrunkon keresztül, miközben felfelé nyomjuk a rekeszizmunkat. A gátat is megfeszíthetjük.
5) A belégzés természetesen, szinte önmagától történik.
6) Kezdetben 21-szer ismételjük a légzést, és fokozatosan növeljük hatvanig, ha nem érzünk szédülést vagy hányingert. Ha napi rendszerességgel gyakoroljuk, akár 108-szor is végezhetjük egyhuzamban.
7) A végén lélegezzünk normálisan, amíg a légzés meg nem nyugszik.

Haladó változat: Hajtsuk végre a 60 kapálabhátit utpluthiban (tenyereken kiemelt lótuszban).

A gyakorlat hatásai:
• Méregteleníti és tisztítja a testet, mivel eltávolítja az állott levegőt és a méreganyagokat a tüdőből
• Megtisztítja az elmét
• Erősíti a hasfalat, a tüdőt, a szívet és az emésztőszerveket
• Szabályozza a bélműködést
• Energiával tölti el és felmelegíti a testet
• Javítja a test oxigén-ellátását
• Erősíti a légzőszerveket és a vérkeringést
• Kedvezően befolyásolja a magas vérnyomást
• Karcsúsítja a derekat

Leave a Reply

Your email address will not be published.