Hogyan kezdjek jógázni?

Kezdő jógás vagy? Vagy pedig még nem is jógáztál, de szeretnéd elkezdeni? Kezdd az Atma Centerben! Sokan keresnek meg bennünket, hogy szeretnék elkezdeni a jógát, de nem tudják, hogyan fogjanak hozzá. Néhány egyszerűbb óratípust szeretnénk ajánlani, amelyekre mindenféle előkészület nélkül is be lehet csöppenni, és el lehet kezdeni ismerkedni a jógával.

Ha kedveled a meleget, akkor az egyértelmű választás az Agni-jóga. Harminc jógapóz kilencven perc alatt, harminchat fokban. Ezen az órán minden alkalommal ugyanazt a harminc alapgyakorlatot ismételjük, és ha esetleg nem vagy annyira hajlékony, vagy valamilyen sérülésed van, akkor az oktatók ajánlanak helyettesítő pózokat azok helyett, amelyek nehézséget okoznak. A harminc alapvető jógapóz elsajátítása jó alap a továbbfejlődéshez, és minden téren fejleszti az egészségedet és a hajlékonyságodat, valamint erősít is.

Ha nem kedveled a meleget, akkor a Jógaterápiát vagy a Jin jógát érdemes választani. Mindegyik órán sokat foglalkozunk az alapozással, a pózok nem túl nehezek, és a jóga terápiás hatásait tartjuk szem előtt, vagyis nem a nyakatekert mutatványok elsajátítására helyezzük a hangsúlyt, hanem a test felkészítésére a haladó ászanákra. A hátrahajlító órát és a Body Artot is kipróbálhatod kezdőként, bár egyik sem a legkönnyebb óránk.

Ha már néhány hónapja jógázol, és úgy érzed, kezdenek kialakulni az alapok, akkor kipróbálhatod a Vinyásza krama, Ashtanga, Hot Ashtanga vagy Vinyásza flow órát is. Ezek már dinamikusabbak, és több kihívást rejtenek a gyakorlók számára. Az Antigravity jóga jó kiegészítés kezdő és haladó szinten, hiszen a gerinc és csípő mozgásai olyan irányokban is fejleszthetők vele, amiket az Antigravity hinta nélkül nehéz lenne megoldani. Az Iron jóga is erősítő, nyújtó óra, amely azonban igényel némi fizikai erőnlétet. A Kezdő Ashtanga tanfolyam az Ashtanga-jóga első sorozatába ad betekintést, és néhány hónapos jóga-gyakorlás után már ajánlható az elvégzése, amennyiben az ashtanga rendszerrel szeretnél részletesebben megismerkedni (a tanfolyam elvégzése nem előfeltétele az ashtanga órán való részvételnek).

Egyszóval érdemes minél több jógaórát bátran kipróbálni, és ha esetleg rájössz, hogy valamelyik neked még túl erős, vagy nem a te stílusod, akkor még mindig kiválaszthatod azokat, amelyek személyes kedvenceiddé váltak. Minél többféle órára jársz, annál sokoldalúbb terhelést kap a tested és az idegrendszered, és annál teljesebb módon élvezheted a jóga áldásos hatásait.

Kellemes gyakorlást, ismerkedést kívánunk!