Vírabhadrászana B

Vírabhadrászana B

Vírabhadrászana B (Harcospóz)

Dristi: a kezekre

Nava: Kilégzésre vigyük hátra a jobb csípőt, amíg a medence párhuzamos nem lesz a matrac hosszanti szélével. Ugyanakkor eresszük le a karjainkat vízszintesre. A jobb lábat nyissuk hátrafelé 5 fokkal, hogy elősegítsük a lágyék nyitását (ebben az esetben ez technikailag a combközelítő izmokra utal.) Akár egy talphosszal is meg kell nyújtani a távolságot a talpak között, mivel ennyivel nőtt a lábak hossza a csípő elfordítása miatt. A tekintet a jobb kézre irányul. Tartsuk ki öt légzésig. A jobb láb külső élét földelni kell, és a jobb combot kifelé kellé forgatni, hogy mindkét belső combot nyitni tudjuk. 

Vegyük figyelembe, hogy a hátsó láb combjának forgatása, amit a lábfej kifordítása határoz meg, különbözik a Vírabhadrászana A-étól. A csípőket süllyesszük le, amilyen mélyre csak tudjuk, amíg azt nem érezzük, mintha két gumiszalag között lennénk felfüggesztve. Álljunk ellen a tendenciának, hogy előredöntsük a torzónkat az elülső lábunk irányába, azáltal, hogy a vállainkat párhuzamosan a csípők fölött tartjuk. A lábak munkájához tekintsük át az Utthita Pársvakónászanát, amiben ugyanígy kell dolgozni. 

Dasa: Kilégzésre forduljunk jobbra és ismételjük meg a pózt. A tekintet a jobb kezünk ujjaira irányul. Vegyünk öt mély levegőt. 

egylabas-kezenallas-atmacenterhu

Ékádasa: Kilégzésre helyezzük mindkét kezünket a matrac elejére, és belégzésre emeljük magunkat a levegőbe, és időzzünk ott a belégzés végéig a tenyerünkön egyensúlyozva, a bal láb nyújtva, a jobb pedig behajlítva. Ez egy újabb lehetőség a hajlékonyság és az erő kiegyensúlyozására. 

Dvádasa: Kilégzésre ereszkedjünk csaturangába.

Trajódasa: Belégzésre felfelé néző kutya.

Csaturdasa: Kilégzésre mozduljunk hátra lefelé néző kutyába. Most készen állunk az előreugrásra az ülő pózba.”

Gyakori hibák a póz végrehajtása során: Mivel sokan nem változtatnak a talpak távolságán, nem tudják a combokat megfelelően nyitni, és kitolják a feneküket hátra. Ezzel egyidejűleg előrebillentik a medencét, és a derekukat behajlítják. A helyes végrehajtáshoz távolítani kell a talpakat, kifelé forgatni a combokat, és a medencét függőleges helyzetbe hozni, utána pedig nyújtózkodni a gerinccel. A törzs helyzete ugyanaz, mint az A változatban, de a szöge 90 fokban el van fordítva, a lábakkal egy síkban. A törzs előre- és hátradőlését meg kell akadályozni. A karokat tartsuk pontosan a combok felett, ne nyissuk jobban 180 foknál. A tekintet az A pozícióban a kezünk fölött összeérintett két hüvelykujj közé irányul, a B pozícióban pedig a behajlított lábunk fölött kinyújtott kéz ujjai fölött nézünk el. A tenyerek lefelé néznek. 

Sokan kihagyják a kézenállós vinyászát az Utkatászana és a Vírabhadrászana után is, pedig ez jó előkészítés az ülő helyzetből kivitelezett hátraugráshoz és előreugráshoz is.

Leave a Reply

Your email address will not be published.