Pindászana

Pindászana

Újabb részlet Gregor Maehle Astanga-könyvéből:

“Pindászana

(gombóc- vagy embriópóz)
Dristi: Orrhegyre
 
Nava: Kilégzésre engedjük le a lótuszt a mellkasra. Húzzuk a térdeket közelebb egymáshoz, hogy a combok párhuzamos helyzetbe kerüljenek. Ezáltal a talpak még beljebb nyomódnak a csípőhajlatba. Karoljuk körbe a combjainkat két oldalról, és kulcsoljuk az ujjakat, vagy ha lehetséges, fogjuk meg a bal csuklónkat a jobb kezünkkel. Itt valamivel nehezebb az alsó nyaki csigolyákat elemelni a tajaltól. He egy kicsit hátrébb gurulunk a felső hátra, akkor ez a probléma megoldódhat.”
 
Megjegyzések: ha nem vagyunk képesek még elég mélyre ereszteni a combokat, és nincs meg az egyensúly, akkor a karokkal továbbra is támaszkodhatunk párhuzamosan a törzs két oldalán. Ezáltal csökkenthetjük a nyakra nehezedő nyomást is. Ha csak keresztezett lábtartással tudjuk végrehajtani a pózt, akkor eresszük le a térdeket a mellkashoz, majd az átellenes lábfejek külső talpélét oldalról megfogva, húzzuk őket oda a combjaink hátsó oldalához, a jobbat a balhoz, a balt pedig a jobbhoz.
Fordította Gauranga Das

Leave a Reply

Your email address will not be published.