Karnapídászana

Karnapídászana

Újabb részlet Gregor Maehle Astanga-könyvéből:

“Karnapídászana

(fülprés-póz)
Dristi: Orrhegyre
 
Astau: Kilégzésre a halászanából hajlítsuk be a térdeinket, és eresszük le a fülünk mellé. Tegyük le a térdeket egészen a talajra. A karokat tartsuk ugyanúgy összekulcsolva, mint a halászanában, spicceltessük a lábunkat, és közelítsük egymáshoz a lábszárakat. Ez a legerősebb törzshajlítás ebben a sorozatban. Lélegezzünk szabadon, bár a mellkas össze van nyomva.”
 
Megjegyzések: A póz lényege az, hogy a térdeink belső felével nyomjuk a fülkagylókat, és így kizárjuk a külső hangokat, hogy könnyebben tudjunk a belső hangra (anáhata-nádára) koncentrálni. Ehhez a térdnek a talajhoz kell érnie, és benn kell lennie a vállhajlatban. Ha még nincs ott, akkor a kezeinkkel fogjuk meg a külső talpéleket, és húzzuk őket befelé, hogy a comb és a törsz között ne legyen rés. Egyidejűleg egyenes gerincre kell törekedni, ami persze a törzs és a comb egymáshoz viszonyított hosszától is függ. A hasi zsírpárnával vagy nagy mellekkel rendelkező gyakorlóknak itt is nehézséget okozhat a levegővétel, ilyenkor engedjük a térdeket magasabbra. Az eddigi három póz és a következő kettő lótuszos póz is a szarvángászana-gyakorlatsor részét képezi, mivel a felsőtest és a fej végig a szarvángászana pozíciójában van.
Forditotta Gauranga Das

Leave a Reply

Your email address will not be published.