Vriksászana

Vriksászana

Fapóz

1) Tádászanában álljunk a bal lábunkra, majd a jobbat hajlítsuk be térdben és emeljük fel úgy, hogy a jobb bokánk külső része a bal csípő fölött legyen. A jobb térd legyen minél lejjebb és hátrább. Ha nem tudjuk így megtartani a lábunkat, akkor tartsuk a bal kezünkkel, vagy jobb talpunkat támasszuk a bal comb belső felének, minél közelebb a gáthoz.
2) Kezeinket zárjuk a szív fölött andzsalí-mudrában, és egyensúlyozzunk. Majd kulcsoljuk össze, és belégzésre emeljük a fejünk fölé, így még jobban fokozhatjuk a póz nyújtó hatását. Végezzünk mély, teljes tüdős légzést. A két csípő azonos magasságban van, a gerinc teljesen függőleges.
3) Térjünk vissza tádászanába és ismételjük meg a gyakorlatot a másik lábbal is.

Könnyített változat: Ha a boka nem marad az átellenes medencecsonton, akkor fogjuk meg a medencecsont felőli kezünkkel, és húzzuk felfelé folyamatosan. Ha térdproblémák miatt fájdalmat okoz a féllótusz, akkor a talpunkat támasszuk a másik comb belső oldalához, minél közelebb a gáthoz. A térdet ugyanúgy nyissuk oldalra.

Haladó változat: Emelkedjünk lábujjhegyre.

A gyakorlat hatásai:

• Kijavítja a rossz tartást, elősegíti az egyensúlyt és a kecsességet
• Növeli a csípő és a térd hajlékonyságát
• Nyújtja a gerincet
• Megszünteti a hasi feszültségeket
• Csökkenti a deréktáji fájdalmakat
• Feszessé teszi a farizmokat
• Csökkenti a keringési és ízületi panaszokat
• Megelőzi a sérvet a ferde hasizmok erősítésével
• Kedvező a szülés utáni rehabilitációban
• Javítja a központi idegrendszer és a nyirokrendszer működését
• Megtornáztatja az egész gerincet és növeli a porckorongok rugalmasságát

Leave a Reply

Your email address will not be published.