Szarvángászana

Szarvángászana

Gyertyapóz

1) Összekulcsolt kezeinket nyissuk szét, és tegyük le magunk mellé. A lábak maradhatnak behajlítva, de csússzunk lejjebb, a matrac végéig.
2) Emeljük fel behajlított lábainkat és törzsünket a levegőbe.
3) Nyújtsuk ki a lábainkat fölfelé és menjünk fel gyertyapózba.
4) Amikor a lábaink és a hátunk egyenes és merőleges a talajra, hajlítsuk be a könyökünket, és támasszuk ki a hátunkat minél közelebb a talajhoz. Az összes ízületnek a vállak fölött kell lennie.
5) Nyújtsuk ki teljesen a lábainkat, a lábfej spiccel. A feneket hozzuk beljebb, a lábakat vigyük hátrébb.

Könnyített változat: Viparíta-karaní – tartsuk a törzset 45 fokban a talajhoz képest, a keresztcsontot támasszuk meg a tenyereinkkel. A lábakat tarthatjuk függőlegesen, vagy szintén 45 fokban hátradöntve. Ha kellemetlen nyomást érzünk a nyakunkban, akkor hajtogassunk pokrócot a vállak alá, így a nyakra kevesebb nyomás nehezedik.

Menstruáció esetén: Ilyenkor nem ajánlott fordított pózokat végezni, ezért maradjunk hanyattfekvésben, karok a törsz mellett, és csak a lábakat emeljük függőleges helyzetbe, a lábfej pipál. Ha nem érezzük elég intenzívnek a pózt, akkor megemelhetjük a fejünket és a tarkónkat is.

Haladó változat: Niralamba-szarvángászana – a karokat nyújtsuk ki párhuzamosan a talajon a törzs két oldalán.

A gyakorlat hatásai:
• Harmóniát teremt a szervezetben
• Növeli a belső elválasztású mirigyek (pajzsmirigy, mellékpajzsmirigy) vérellátottságát
• Jótékony hatású a szív, tüdő és torok panaszaira
• Megszünteti a fejfájást és az ingerültséget
• Tisztítja az orrjáratokat
• Kedvezően hat az emésztőszervekre
• Csökkenti a húgyivarszervi panaszokat
• Fiatalít és méregtelenít

Megjegyzés: Magas vérnyomásban vagy magas koponyaűri nyomásban szenvedők a gyakorlat könnyített változatát végezzék.

Leave a Reply

Your email address will not be published.