Pávanamuktászana

Pávanamuktászana

Szélkieresztő póz

1) Belégzésre zárjuk a lábakat a savászana után, majd fekvő helyzetben maradva, kilégzésre hajlítsuk be a jobb lábunkat térdben. Belégzésre a két könyököt fogjuk át a lábunk felett, a combot szorítsuk a mellkasunkhoz.
2) Kilégzésre engedjük vissza a fejünket a talajra.
3) A lábfejek spiccelnek, egyenletes és mély hasi légzést végzünk. Belégzéskor a rekeszizmot lenyomjuk, kilégzéskor felhúzzuk, és a hasizmot behúzzuk.
4) Nyújtsuk a jobb lábat, és ismételjük meg a pózt balra.
5) Ne engedjük a térdet oldalra kicsúszni.
6) Hajlítsuk be mindkét lábunkat, és kulcsoljuk át a két karunkkal.

Könnyített változat: Ha nem megy a könyökfogás, akkor a csuklót is foghatjuk a lábszár felett.pavanamuktaszana

Terheasség esetén: egylábasnál térdet oldalra húzzuk, kétlábasnál ánanda bálászana (örvendő gyermek póz)

Haladó változat: A földön lévő lábunkat hajlítsuk be vírászana-pozícióba, és utána dőljünk hátra, és húzzuk a másik térdet a mellkashoz.

A gyakorlat hatásai:
• A gyakorlat a vastagbél felszálló, leszálló, majd haránt szakaszát masszírozza
• Szabályozza a gyomorsavtermelést
• Jó hatással van a székrekedés, puffadás és gyomorégés állapotaira
• Megszünteti a deréktáji fájdalmat
• Növeli a csípő mozgékonyságát
• Feszesíti és tonizálja a hasfal, combok és csípők mozgékonyságát
• Erősíti a bélperisztaltikát
• Stimulálja a májat, az epekiválasztást és a lépet
• Elősegíti a bélgázok eltávozását (innen a neve)

Leave a Reply

Your email address will not be published.