Pársvottánászana

Pársvottánászana

Oldalsó előrehajlás

1) Az előbbi gyakorlathoz hasonló, de kisebb terpeszben fordítsuk mindkét lábfejet, valamint a törzset is jobbra. A bal lábfej kissé kifordul oldalra.
2) Belégzésre emeljük fel a kezeinket a fejünk fölé, majd kilégzésre derékból dőljünk előre, úgy, hogy a két váll merőleges vonalban van a két lábhoz képest.
3) Mindkét kezünkkel fogjuk meg a jobb bokát és közelítsük felsőtestünket a jobb térd felé. A test középvonalával dőljünk a lábunkra. Az állat érintsük a lábszárhoz.
4) A térdek legyenek megfeszítve, mindkét sarok a talajon. Ha nehezen megy, akkor szűkítsük a terpeszt.
5) Térjünk vissza terpeszállásba, és ismételjük meg a gyakorlatot a másik oldalra is.

Könnyített változat: Ha nehéz egyensúlyozni, vagy púposodik a hát, akkor támaszkodhatunk a tenyerekkel a talajon is.

Haladó változat: Hozzuk a tenyereket üdvözlőtartásba a hátunk mögött, és előrehajlítás közben az ujjainkat nyújtsuk a tarkó irányába.

A gyakorlat hatásai:
• Kedvezően befolyásolja a depressziót és a rossz memóriát
• Csökkenti a hasi zsírlerakódásokat
• Jótékony hatással van a cukorbetegségre
• Kiegyensúlyozza a vércukorszintet
• Szabályozza a hasnyálmirigyet és a veséket
• Növeli a gerinc, az idegfonatok, és a lábak inainak és ízületeinek hajlékonyságát
• Karcsúsítja a hasat, derekat, csípőt, feneket és combot
• Erősíti a lábakat
• Javítja a lábak és az agy vérellátását
• Elősegíti az elme tisztaságát és csökkenti a fejfájás bizonyos fajtáit
• Kedvező hatással van az aranyérre

Leave a Reply

Your email address will not be published.