Makarászana

Makarászana

Krokodilpóz

1) Hason fekvésből kiindulva, emeljük meg egyszerre a lábainkat (egyenes térddel) és a karjainkat (egyenes könyökkel) úgy, hogy a könyökeink a hátunk mögött közelítsenek és a tenyerek kifelé nézzenek.
2) A fejünket emeljük fel, és a felső- és alsótestet egyszerre távolítsuk a talajtól. Gondolatban közelítsük a fejünket és sarkainkat. Ideális esetben a szeméremcsonton egyensúlyozva lebegünk a levegőben.
3) Térjünk vissza fekvő helyzetbe, vagy folytatólagosan lépjünk át a következő gyakorlatra.

Terhesség esetén: Adhómukha-svánászana (Lefelé néző kutyapóz).

Haladó változat: Nyújtsuk ki a karokat előre, vagy kulcsoljuk az ujjakat a tarkó mögött és kétoldalt emeljük a könyökünket.

A gyakorlat hatásai:
• Erősíti a has, felkar, csípő és comb izmait
• Növeli a gerinc hajlékonyságát és erejét
• Csökkenti az alsó háti fájdalmakat
• Csökkenti a lumbágó, rheuma, ízületi gyulladás és menstruációs problémák mértékét
• Megszűnteti az étvágytalanságot
• Kijavítja a rossz tartást
• Javítja a máj és a lép funkcióját

Leave a Reply

Your email address will not be published.