Halászana

Halászana

Ekepóz

1) A gyertyapózból elkezdjük leereszteni a lábainkat (nyújtott térddel) hátrafelé, a fejünk mögé.
2) Amikor a lábfej a földet éri, és a derék merőleges, akkor karjainkat kinyújthatjuk a lábfejekkel ellenkező irányba. A sarkakat próbáljuk a talajhoz közelíteni. A térdek nyújtva, a hát függőleges.
3) A gyakorlat befejezéseképpen emeljük fel karjainkat, hajlítsuk be, és tenyérrel támaszkodjunk közvetlenül a vállak fölött (alatt) a talajra.
4) A testünket négy ponton megtámasztva (a lábujjhegyek és a két tenyér) forduljunk át hátrafelé és hason fekvő pózban feküdjünk a jógaszőnyegre. Ezt az átvezető gyakorlatot csakrászanának nevezzük.

Könnyített változat: Ha a lábak nem érnek a talajra, akkor jógablokkot tehetünk a lábujjak alá.

Menstruáció esetén: A gyertyából ereszkedjünk hanyattfekvésbe, nyissuk szét a térdeket és húzzuk be a sarkunkat a gáthoz, a talpak összeérnek (szúpta-baddhakónászana).

Terhesség esetén is kiválthatjuk ezzel az ekepózt, ha a pocak miatt kényelmetlen.

A gyakorlat hatásai:
• Az összenyomódás következtében a hasi szerveket masszírozza és stimulálja
• Megszünteti a hátfájást
• Jó hatással van a magas vérnyomásra
• Oldja a váll és könyök merevségét
• Csillapítja a gyomortáji fájdalmakat és a puffadást

Megjegyzés: Magas vérnyomásban vagy magas koponyaűri nyomásban szenvedők a hanyatt fekvésben emeljék a lábukat függőleges helyzetbe.

Leave a Reply

Your email address will not be published.