Garudászana

Garudászana

Saspóz

1) Álljunk a bal lábunkra, a jobb combot keresztezzük a bal fölött, míg a jobb lábfejet akasszuk be a bal lábszár belső oldalára. Így a jobb lábunkkal körültekerjük a balt.
2) Karjainkat keresztezzük a mellkasunk előtt, úgy, hogy a jobb kar van alul, és öleljük át a vállainkat!
3) A bal könyököt dugjuk át a jobb fölött, miközben a bal alkarral kívülről körbefonjuk a jobbat. A két tenyér andzsalí-mudrában összesimul az arcunk előtt. Így a bal karral körbefonjuk a jobbat. A két hüvelykujj az orr és a felső ajak között ér az arcunkhoz.
4) Egyensúlyozzunk a saspózban, miközben a hátunk egyenesen van.
5) Térjünk vissza tádászanába, majd ismételjük meg a gyakorlatot a másik oldalra.

Megjegyzés: A kéz- és a lábtartást külön-külön is gyakorolhatjuk, ha együtt nem megy. A lábtartást egy széken ülve is lehet gyakorolni (office-jóga).

Haladó változat: Engedjük le a támaszkodó láb combját egészen vízszintesig. Ha ekkor is tudjuk tartani a gerincet függőleges helyzetben, akkor előredönthetjük a törzset, amíg rá nem simul a combra.

A gyakorlat hatásai:

• Helyreigazítja és lazítja a test tizenkét fő ízületét
• Kedvező hatással van a központi idegrendszerre
• Elősegíti a nyirokkeringést, és fejleszti az immunrendszert
• Mobilizálja a csípőízületet
• Fejleszti az egyensúlyérzéket
• Erősíti a lábakat
• Kedvező hatással van a visszérpanaszokra
• Felfrissíti a vesét
• Fokozza a nemi szervek vérellátását
• Növeli a szexuális erőt és a fölötte való uralmat
• Feszessé teszi a kart, lábakat és a hasat
• Teniszkönyök esetén kedvező hatású
• Oldja a nyak és vállak feszültségét
• Lazítja a lapockákat
• Kecsessé teszi a testet és megelőzi a cellulitisz kialakulását

Leave a Reply

Your email address will not be published.