Bhudzsangászana

Bhudzsangászana

Kobraállás

1) Az előbbi pózból hasra érkezve a két karunk könyökben be van hajlítva és a törzsünk mellett fekszik, tenyerek a fülek mellett. Belégzésre nyújtsuk ki karjainkat és emeljük fel a felsőtestünket.
2) A karok nem lesznek teljesen függőlegesek, hiszen a kézfej valamivel előbb van, mint a váll.
3) A fejet nem kell a függőlegesnél jobban hátraszegni. A vállakat eresszük le és hátra.
4) Törekedjünk arra, hogy köldökünk a földre érjen, és derékban minél jobban homorítsunk.
5) A farizmokat és a lábainkat tartsuk lazán, ne feszítsük meg. A lábak zárva legyenek.

Könnyített változat: Ha ez a hátrahajlítás kellemetlen a derekunknak, akkor az alkarokra támaszkodva végezhetünk szfinx-pózt is helyette. Esetleg a szfinx-pózban megemelhetjük az alkarokat, így a hátrahajlítást csak a hátizmok erejével fogjuk kitartani.

Terhesség esetén: Úrdhvamukha-pascsimóttánászana (felfelé néző kutyapóz) – hagyjuk ki a csakrászanát, és helyezkedjünk deszkapózba, majd a rüsztre előregördülve homorítsuk a gerincet, és húzzuk hátra a lapockákat.

Haladó változat: Púrna-bhudzsangászana – hajlítsuk be a térdünket, a talpakat a fejünkhöz közelítve, majd a tenyereket csúsztassuk egészen hátra a csípőig. Emeljük ki a szeméremcsontot is, és a fejünket teljesen hátrahajlítva próbáljuk meg a talpunkhoz érinteni.

A gyakorlat hatásai:
• Növekszik a gerinc hajlékonysága és ereje
• Frissíti a gerincidegek vérellátását, és ezáltal fiatalítja őket
• Növeli a hátizomzat rugalmasságát és tónusát, masszírozza a hátat
• Csökkenti és megelőzi a deréktáji fájdalmakat
• Jótékony hatással van a lumbágóra, reumás fájdalmakra, ízületi gyulladásokra és menstruációs problémákra
• Megszünteti az étvágytalanságot
• Erősíti a mellkast és szélesíti a bordákat, ezáltal megkönnyebbülést hoz az asztmás betegeknek
• A hasüregre gyakorolt enyhe nyomás masszírozza a szerveket és erősíti a működésüket
• Erősíti a hátizmokat és a tricepszet
• Megkönnyebbülést ad a porckorongsérv esetén
• Fejleszti a koncentrációt
• Számos nőgyógyászati problémára kedvező hatással van

Leave a Reply

Your email address will not be published.