Bhramarí-pránájáma (Méhecske légzés)

Bhramarí-pránájáma (Méhecske légzés)

Pránájáma az ún. életlevegő vagy életerő (prána) légzés által történő felhalmozása és a testben való áramolásának irányítása. A bhramárí méhet jelent, mert a kilégzés alatt a fekete méhhez hasonló lágy, zümmögő hang jön létre.

Kiinduló testhelyzet: kényelmes keresztezett lábú ülést veszünk fel, és ellazítjuk egész testünket. Az ajkak maradjanak zárva, és a két fogsort némileg távolítsuk el egymástól, nyelvünket nyomjuk fel a szájpadlásunkra.

Kéztartás: A pránájáma gyakorlat közben a tű mudrát használjuk. A mudra pecsétet, zárat jelent és azokra a testtartásokra utal, amellyel elzárják a test nyílásait, ebben az esetben a fülünket fogjuk elzárni a tű mudrával.pranajama-bhramari-tumudra-joga-legzogyakorlat-atmacenterhu

Végrehajtás: Belégzés orron át történik majd a kilégzés közben a méh zümmögéséhez hasonló „m” hangot zengetve, lassan és folyamatosan engedjük ki a levegőt.

Ellenjavalat: Súlyos fülgyulladás esetén, vagy fej területén való gyulladás esetén nem gyakorolható.

Hatása: A bhramarí oldja a stresszt, az agyi feszültséget. Csillapítja a dühöt, a szorongást és az álmatlanságot, valamint csökkenti a vérnyomást. Erősíti és fejleszti a hangot, és megszünteti a torokbántalmakat. Meditatív állapotot teremt az elme harmonizálásával és a figyelem befele fordításával. A hangok rezgései nyugtatóan hatnak az elmére és az idegrendszerre.

Én ezt a gyakorlatsort hetente háromszor mindig gyakorlom. Főleg a jòga gyakorlásom utàn és a relaxàciò előtt szoktam gyakorolni. Nagyon megnyugtat és sokkal jobban el tudok lazulni. Nekem egyik kedvenc légző gyakorlatom amit mindenkinek szìvből tudok ajánlani.

Szeretettel, Horváth Diána

Leave a Reply

Your email address will not be published.