Ardha-csandrászana

Félholdpóz jobbra, balra és hátra

1) Kulcsoljuk össze a két kezünket a szívünk előtt, majd belégzésre nyújtsuk ki a fejünk felett. Alaposan nyújtózkodjunk ki.
2) Kilégzésre döntsük a felsőtestünket jobbra, de ne fordítsuk ki se előre, se hátra!
3) Tartsuk ki a pózt 21 lélegzetvételig. Próbáljunk mély hasi légzést végezni.
4) Belégzésre egyenesedjünk ki, majd kilégzésre hajoljunk ugyanígy a bal oldalra.
5) Amikor végeztünk, egyenesedjünk föl, majd belégzésre dőljünk hátra derékból. A karokat is eresszük hátra minél jobban.
6) Ügyeljünk arra, hogy a térdeink és a könyökünk nyújtva maradjanak. A nyakunkat ne döntsük hátra túlzott mértékben.
7) A gyakorlat befejeztével egyenesedjünk ki, kezünkkel a fejünk felett.

Könnyített változat: Ha túl sok a nyomás derékban, akkor tartsuk a tenyereket a keresztcsonton vagy a derékon, és húzzuk hátra a könyökeinket.

A gyakorlat hatásai:
• Megdolgoztatja az egész csontrendszert
• Lazítja a vállízületeket
• Megszünteti a deréktáji fájdalmakat
• Tonizálja a gerincidegeket és a belső szerveket, ezáltal javítja a bélműködést
• Csökkenti a has zsírlerakódásait
• Erősíti a törzs összes izmát
• Hajlékonnyá teszi a hátat
• Jótékony hatással van a porckorongsérvre
• Csökkenti az aggodalmakat és a stresszt
• Stimulálja az agyalapi mirigyet

A hátrahajlító gyakorlat hatásai:
• Stimulálja a hasnyálmirigyet, veséket és májat
• Stimulálja a pajzsmirigyet és mellékpajzsmirigyet és szabályozza a hormontermelést
• Növeli a hát hajlékonyságát
• Kijavítja a rossz tartást
• Jótékony hatással van a máj és tüdő megnagyobbodására és a székrekedésre
• Elősegíti a gerincferdülés megszüntetését
• Nyújtja és lazítja az ágyéki gerinccsigolyákat
• Szabályozza a vércukorszintet

atmacenter
atmacenter

Leave a Reply

Your email address will not be published.