Praszárita Pádóttánászana C

Praszárita Pádóttánászana C

Újabb részlet Gregor Maehlekönyvéből:


Praszárita pádóttánászana C
Előrehajlítás terpesztett lábbal C


Dristi: Orrhegy


Ékam: Belégzésre emeljük a karjainkat oldalra.


Dvé: Kilégzésre vigyük hátra a kezeinket, és kulcsoljuk össze az ujjainkat. Fontos, hogy vállból forgassuk hátrafelé a karokat és nyújtsuk ki a könyökünket. Ha a karok elől ülnek az ízületben, akkor kényelmetlen és lehetetlen is megnyitni a vállízületeket. Belégzésre emeljük meg a szegycsontot.


Tríni: Kilégzésre döntsük a törzset előre és engedjük le a fejünket. Ezt a pózt kétféle kéztartással lehet végezni. Az elsőben a tenyerek egymás felé fordulnak, és a hüvelykujjak lefelé néznek, amikor felegyenesedve állunk. Ugyanezt a kéztartást használjuk a halászanában (ekepóz) és karnapídászanában (fülprés). A hiper-extendált könyökkel rendelkező gyakorlásnak nem javasolt a tenyértövek összenyomása. Ha valakinek ilyen a könyöke, akkor a tanárnak nem szabad ránehezednie a kezekre, hogy mélyebbre nyomja őket a pózban, mert az súlyosbíthatja az ízület állapotát.


Ha sikerült elsajátítanunk az első kézpozíciót, átválthatunk a másodikra, ami nagyobb kihívás. Itt befelé forgatjuk a karcsontokat. Előrehajlás közben a tenyereket kifordítjuk, és a hüvelykujjak lefelé fognak mutatni. A kéztartástól eltekintve a többi utasítás megegyezik a Praszárita pádóttánászana B-vel, amihez hozzájön a karok súlya, ami nyitja a vállízületeket, és több gravitációs erőt ad bele a hamstringek nyújtásába. Tartsuk a pózt öt légzésig.


Csatvári: Belégzésre egyenesedjünk fel. Kilégzésre helyezzük a kezeinket a csípőnkre.”

Forditotta Gauranga Das

Leave a Reply

Your email address will not be published.