Ékapáda dhanurászana

Ékapáda dhanurászana

Féllábas íjpóz

1) Álljunk a bal lábunkra, a jobbat pedig hajlítsuk be hátrafelé, és a jobb kezünkkel fogjuk meg a jobb lábszárat úgy, hogy a tenyerünk kifelé, a hüvelykujj pedig felfelé legyen fordítva. A könyökünk befelé néz, ne fordítsuk ki a kezünket!
2) Belégzésre a bal kezünket emeljük a magasba, majd dőljünk előre a felsőtestünkkel is, miközben a jobb lábunkat hátul felfelé húzzuk. A tekintet szemmagasságban előre irányul.
3) Miközben a jobb lábfejünkkel spiccelünk, minél inkább távolítsuk egymástól a két combot, és egyenesítsük ki mindkét lábat.
4) Térjünk vissza tádászanába, majd ismételjük meg a gyakorlatot a másik oldalra is.

Haladó változat: Natarádzsászana – két kézzel nyúljunk hátra a fejünk mellett és fogjuk meg a lábfejünket, vagy hosszabbítsuk meg a kezeinket jógaövvel.

A gyakorlat hatásai:
• Stimulálja a vérkeringést
• Javítja a szív és tüdők vérellátását
• Kitágítja a rekeszizmot
• Lazítja a vállízületet
• Hajlékonnyá teszi a gerincet
• Fejleszti az erőnlétet és az egyensúlyérzéket
• Csökkenti a hasi zsírlerakódásokat
• Szabályozza a petefészkek és a prosztata működését
• Elősegíti az érfalak megtisztítását a lerakódásoktól
• Növeli a mellkas és tüdő befogadóképességét és hajlékonyságát
• Tisztítja a vesét, és elősegíti a méregtelenítést
• Segít az izomlázon, letargián és stimulálja az idegrendszert
• Vitalizálja a belső elválasztású mirigyeket (mellékvese, hasnyálmirigy, pajzsmirigy és nemi mirigyek)
• Csökkenti az ülőidegzsábát
• Erősíti a combot, feneket, csípőt
• Megszünteti az anorexiát
• Elősegíti a jó tartás kifejlesztését és a far formában tartását
• Kiegyensúlyozza a vérkeringést

Leave a Reply

Your email address will not be published.