Dzsánusírsászana

Dzsánusírsászana

(Előrehajlás gátülésben)

1) Üljünk le dandászanába, és hajlítsuk be a bal lábunkat térdben, miközben a talpunkat a jobb comb belsejének vagy a gátnak támasztjuk.
2) A bal térdet próbáljuk minél hátrébb rakni, de úgy, hogy a két csípő merőleges legyen a kinyújtott lábra.
3) A jobb láb nyújtva van, a lábfej pipál. Belégzésre emeljük fel mindkét kezünket oldalt a fejünk fölé, majd kilégzésnél hajoljunk előre egyenes derékkal.
4) Fogjuk meg a talpunkat két oldalról, és a homlokunkat, orrunkat vagy állunkat próbáljuk a térdünkhöz érinteni.
5) Ne emeljük fel a földről a jobb vagy a bal térdünket, és ne engedjünk, hogy a jobb lábunk kiforduljon. A gerincünk legyen a jobb lábunk felett.
6) Ideális esetben végig rá tudunk feküdni a jobb lábunkra. Lélegezzünk normálisan, amennyire tudunk.
7) Térjünk vissza dandászanába, majd ismételjük meg a másik oldalra.
8) Térjünk vissza dandászanába, majd hajtsuk végre a pascsimóttánászanát (22. gyakorlat)

Könnyített változat: ha nem érjük el a lábunkat a kezeinkkel, akkor használjunk hevedert. Terhesség esetén mérsékeljük az előrehajlítás mélységét.

Terhesség esetén: Mérsékeljük az előrehajlítás mélységét, hogy elég hely maradjon a babának!

Haladó változat: Hanumánászana – Nyújtsuk ki a jobb lábunkat előre, a balt pedig hátra. A medencét tartsuk merőlegesen, és próbáljuk leereszteni a földre a jobb ülőcsontot és a bal csípőcsontot egyidejűleg, közben támaszkodjunk a tenyereinkre. Ha a medence elért, akkor emeljük a karokat a fejünk fölé, nyújtózkodjunk meg, és hajoljunk előre a jobb lábunkra. Tartsuk ki 21 légzésig, majd váltsuk a lábtartást.

A gyakorlat hatásai:
• Elősegíti az anyagcsere és a vércukorszint normalizálását
• Növeli az ülőideg, a boka, a térd és a csípő hajlékonyságát
• Javítja a vesék funkcióját, növeli a máj, lép és hasnyálmirigy vérkeringését
• Stimulálja a csecsemőmirigyet, az emésztést és az immunrendszert
• Növeli a hátizmok és a karizmok hajlékonyságát, valamint lazítja a lágyéki gerinccsigolyákat.
• Erősíti és nyújtja a gát, a térd szalagjait, a csípőt és a vállakat.
• Erőteljesen masszírozza a hasi szerveket
• Stimulálja és tonizálja az emésztőszerveket, növeli a bélperisztaltikát, megszünteti a székrekedést
• Fejleszti a koncentrációt és az elme állóképességét
• Erősíti és feszesíti a hasat és a karokat
• Megszünteti az asztma tüneteit

Leave a Reply

Your email address will not be published.