Ardha matszjéndrászana

Ardha matszjéndrászana

Gerinccsavar

1) Üljünk dandászanába, majd hajlítsuk be és emeljük fel mindkét térdünket.
2) A bal térdünket fektessük le oldalra, majd dugjuk át a jobb lábunk alatt úgy, hogy a combunk felső oldala a jobb bokánk külső oldalához érjen.
3) A bal lábfejünk a jobb fenekünk külső oldalához simul, a bal lábszár és a jobb talp teljesen a földön van. Mindkét ülőgumónkkal a földön ülünk.
4) Belégzésre dőljünk hátra, és egyenesítsük ki a gerincet. Kilégzésre fordítsuk a törzsünket derékból jobbra, úgy, hogy a bal karunk a jobb combunk külső oldalát érintse.
5) Dugjuk be behajlított bal alkarunkat a jobb térdünk alatt lévő lyukba tenyérrel fölfelé, majd jobb kezünket a hátunk mögött vigyük előre és kulcsoljuk vagy akasszuk össze a két kézfejet az ölünkben.
6) A vállakat nyissuk, fejünket fordítsuk hátra, nézzünk szemmagasságban és lélegezzünk nyugodtan.
7) Térjünk vissza dandászanába, majd ismételjük meg a jobb oldalra is.

Könnyített változat: Ha nem sikerül kulcsolni a kezeket, akkor hosszabbítsuk meg a karokat hevederrel. Ha nem tudjuk átdugni a térd alatt a karunkat, akkor hajlítsuk a könyököt, és a felkarral nyomjuk a térdet hátrafelé, a másik tenyerünkkel pedig támaszkodjunk a talajon a hátunk mögött.

Haladó változat: Púrna-matszjéndrászana – helyezzük a bal lábat féllótuszba, majd tegyük át fölötte a jobbat, így forduljunk ki jobb oldalra, és kulcsoljunk a bal kezünkkel.

A gyakorlat hatásai:
• Elejétől a végéig csavarja és nyújtja a gerincet
• Növeli a csípő és a hát rugalmasságát
• Javítja az emésztést
• Feszesíti a feneket, combot és hasat
• Fejleszti a hajlékonyságot, rugalmasságot, táplálja a gerincidegeket, véredényeket és szöveteket.
• Elősegíti az ízületi folyadék képződését
• Eltávolítja a lerakódásokat az ízületi kamrákból
• Tonizálja a gerincidegek és a szimpatikus idegrendszer dúcait
• Méregteleníti a szervezetet
• Kitágítja a légzőizmokat és a mellkast
• Segít megelőzni a gerinccsigolyák elmozdulását
• Csökkenti az alsó háti fájdalmakat
• Segít isiász és a térdízület gyulladása esetén
• Masszírozza a vesét, májat, epehólyagot, lépet és a beleket

Leave a Reply

Your email address will not be published.